Історія Музею

Історичний музей при Семенівській загальноосвітній школі Мелітопольського району Запорізької області, створений 16 грудня 2005 року (додаток №1) вчителем історії Мироненко Н.В. при підтримці педагогічного колективу школи, учнівської та батьківської спільноти, адміністрації школи ( директор школи Ткаченко В.В.)
Розроблене Положення про музей  
Статут музею
Мета створення музею: підвищення навчально-виховного процесу, розвитку пізнавальної та творчої активності учнів, формування в них навичок ціннісно орієнтованої спадщини, прилучення до неї.
Специфіка шкільного музею в тому, що характер і зміст його діяльності визначається педагогічної діяльністю, можливістю комплектувати його згідно з вибраною концепцією та профілем, спроможністю школи забезпечити матеріальні умови його зберігання і правильного використання. Робота    шкільного    музею    організовується          на     основі     поєднання самоврядування, самодіяльності учнівського колективу, основу якого складає музейний актив, а керівництво здійснюється представниками педагогічного колективу. Колектив музею розробив наукову концепцію експозиції історичного музею
В позаурочний час:
Розробив тематичну структуру експозицій музею
В своїй роботі ми широко використовуємо експозиції музею на уроках:
а) уроки в музеї;
б) дослідження наявних в музеї документів;
в) використання навчальних екскурсій під час проведення уроків;
г) демонстрація музейних експонатів на уроках.
1. Екскурсії
2.       Виховні заходи з використанням матеріалів музею.
3.       Робота гуртків
4.       Семінари, лекції, конференції
5.       Зустрічі з ветеранами
6.       Сільські свята
7.       Збирання, систематизація нових експонатів.
Одним із дієвих засобів навчання та виховання учнів до участі в житті суспільства є діяльність музеїв при закладах освіти, що розвивалися, як засіб свідомого цілеспрямованого залучення людей до культурної спадщини минулих часів і посідають особливе місце в житті людства. Сучасна школа впроваджує новітні технології в музейній педагогіці, використовуючи активні форми залучення учнів до вивчення, дослідження та збереження історико-культурної спадщини нашого народу.
Знання історії своєї школи, населеного пункту робить людину більш свідомою й активною, примушує заново переживати події минулого, замислюватись над майбутнім та проблемами нашого сьогодення.
Особливу роль музеї при навчальному закладі відіграють у справі збирання, систематизації пам'яток, що ілюструють історію та культури вивчаються в системі навчально-виховного процесу: на уроках історії, літератури, історії рідного краю, під час занять в гуртках, в ході підготовки та участі у конкурсах.
Наша школа формує свої традиції, проводить свята, обряди, в яких задіює місцеві пам'ятки. Учнівська молодь залучається також до суспільних справ громади з увічнення пам'яті земляків, встановлення пам'ятників та пам'ятних знаків.
Значну роль наш музей у системі навчально-методичної роботи з педагогами, на їх базі організовуються семінари, засідання творчих груп, заняття шкіл перспективного педагогічного досвіду при районному відділі освіти.
В результаті залучення учнівської молоді до пошуково-дослідницької та музейної роботи формується громадянське мислення школярів, вони досліджують проблеми, пов'язані з історією рідного села, м. Мелітополя, району, краю і загалом держави. Через осмислення долі власної родини,
близьких і знайомих, подій, що відбувалися саме в нашій місцевості, закладаються основи регіональної та національної свідомості, розуміння місця і ролі українського народу в світовій цивілізації; формується основа духовного світу молодої людини, складається система їх духовних цінностей.
Шкільний музей веде співпрацю з краєзнавчими громадськими організаціями, міським краєзнавчим музеєм міста Мелітополя, громадянами села, міста.
В цьому році активізувалася робота активного поширення та розвитку інформаційних технологій в сучасному освітньому просторі, готується віртуальний проект історичного музею.



Комментариев нет:

Отправить комментарий