Історичний музей при
Семенівській загальноосвітній школі Мелітопольського району Запорізької
області, створений 16 грудня 2005 року (додаток №1) вчителем історії
Мироненко Н.В. при підтримці педагогічного колективу школи, учнівської та
батьківської спільноти, адміністрації школи ( директор школи Ткаченко
В.В.)
Розроблене Положення про
музей
Статут музею
Мета створення музею:
підвищення навчально-виховного процесу, розвитку пізнавальної та творчої
активності учнів, формування в них навичок ціннісно орієнтованої спадщини,
прилучення до неї.
Специфіка шкільного музею в
тому, що характер і зміст його діяльності визначається педагогічної
діяльністю, можливістю комплектувати його згідно з вибраною концепцією та
профілем, спроможністю школи забезпечити матеріальні умови його зберігання
і правильного використання. Робота
шкільного музею
організовується на
основі поєднання самоврядування,
самодіяльності учнівського колективу, основу якого складає музейний актив,
а керівництво здійснюється представниками педагогічного колективу. Колектив
музею розробив наукову концепцію експозиції історичного музею
В позаурочний час:
Розробив тематичну структуру експозицій музею
В своїй роботі ми широко використовуємо
експозиції музею на уроках:
а) уроки в музеї;
б) дослідження наявних в музеї документів;
в) використання навчальних екскурсій під час
проведення уроків;
г) демонстрація
музейних експонатів на уроках.
1. Екскурсії
2. Виховні
заходи з використанням матеріалів музею.
3. Робота
гуртків
4. Семінари,
лекції, конференції
5. Зустрічі
з ветеранами
6. Сільські
свята
7. Збирання,
систематизація нових експонатів.
Одним із дієвих засобів
навчання та виховання учнів до участі в житті суспільства є діяльність музеїв
при закладах освіти, що розвивалися, як засіб свідомого цілеспрямованого
залучення людей до культурної спадщини минулих часів і посідають особливе місце
в житті людства. Сучасна школа впроваджує новітні технології в музейній
педагогіці, використовуючи активні форми залучення учнів до вивчення,
дослідження та збереження історико-культурної спадщини нашого народу.
Знання історії своєї школи,
населеного пункту робить людину більш свідомою й активною, примушує заново
переживати події минулого, замислюватись над майбутнім та проблемами нашого
сьогодення.
Особливу роль музеї при
навчальному закладі відіграють у справі збирання, систематизації пам'яток, що
ілюструють історію та культури вивчаються в системі навчально-виховного
процесу: на уроках історії, літератури, історії рідного краю, під час занять в
гуртках, в ході підготовки та участі у конкурсах.
Наша школа формує свої
традиції, проводить свята, обряди, в яких задіює місцеві пам'ятки. Учнівська
молодь залучається також до суспільних справ громади з увічнення пам'яті
земляків, встановлення пам'ятників та пам'ятних знаків.
Значну роль наш музей у
системі навчально-методичної роботи з педагогами, на їх базі організовуються
семінари, засідання творчих груп, заняття шкіл перспективного педагогічного
досвіду при районному відділі освіти.
В результаті залучення
учнівської молоді до пошуково-дослідницької та музейної роботи формується
громадянське мислення школярів, вони досліджують проблеми, пов'язані з історією
рідного села, м. Мелітополя, району, краю і загалом держави. Через осмислення
долі власної родини,
близьких і знайомих, подій, що відбувалися саме в
нашій місцевості, закладаються основи регіональної та національної свідомості,
розуміння місця і ролі українського народу в світовій цивілізації; формується
основа духовного світу молодої людини, складається система їх духовних
цінностей.
Шкільний музей веде
співпрацю з краєзнавчими громадськими організаціями, міським краєзнавчим музеєм
міста Мелітополя, громадянами села, міста.
В цьому році активізувалася
робота активного поширення та розвитку інформаційних технологій в сучасному
освітньому просторі, готується віртуальний проект історичного музею.
Комментариев нет:
Отправить комментарий